Wie zijn wij

Wij doen vooral dingen die we leuk vinden!

Het wordt vaak geroepen, maar ik (Sjoerd Geurts, 53) heb echt van mijn hobby mijn beroep gemaakt. Ik kan genieten van mooie gesprekken, die ik vervolgens mag vertalen in een sfeervol verhaal. Of juist in bewegend beeld. Met film geef je een gevoel weer. Ik kan er niet genoeg van krijgen. En dat hoeft ook niet. In mijn eigen bedrijf Geurts Media mag ik veel klanten verrassen met mijn journalistieke content of helpen met mijn pr-advies.

Even een stukje geschiedenis. Geurts Media bestond januari 2021 alweer 27 jaar. Het bedrijf is door mij opgericht als Geurts Journalistiek. In 2010 nam ik het puzzelbedrijf Persbelangen over, waarna Geurts Journalistiek en Persbelangen in 2014 samen verder gingen onder de naam Geurts Media. Een naam die de lading van het bedrijf beter dekt.

Na mijn VWO-diploma studeerde ik begin negentiger jaren af aan de Academie voor Journalistiek en Voorlichting in Tilburg. Na een geweldige studententijd mocht ik echt aan de slag. De grote mensenwereld in. Ik stichtte mijn eigen bedrijf, maar maakte tussendoor (in de jaren negentig) ook een ‘uitstapje’ naar de turbulente voetbalwereld. Een geweldige ervaring voor een sportliefhebber. Bij bvo Vitesse in Arnhem mocht ik als PR-manager/perschef een nieuwe communicatieafdeling vorm geven. Daarbij hoorde ook het optimaliseren van de verstoorde mediacontacten, speeches schrijven voor directie en bestuur (lees: Karel Aalbers), het begeleiden van de selectie in hun mediaoptredens, het vorm geven aan diverse communicatieplannen en het begeleiden van de overgang van Vitesse van stadion Monnikenhuize naar ‘theater’ Gelredome.

Tegenwoordig is Geurts Media crossmediaal actief en werken we met een vast team freelancers op het gebied van tekst, film en fotografie. We verzorgen magazines, kranten en film voor bedrijven, instellingen en overheden. Van redactie tot hoofdredactie. Zo ben ik al ruim 17 jaar hoofdredacteur van ondernemersvereniging Lindus en magazine DUS.

Oja, omdat ik zo van schrijven houd en iedere journalist natuurlijk een boek wil schrijven, heb ik me daaraan ook gewaagd. In november 2018 kwam het boek ‘Familiebedrijven in de Liemers’ uit. Vijftien portretten van prachtige bedrijven in mijn eigen regio. Met een duik in de geschiedenis van deze bedrijven. Op de presentatie bij ondernemersvereniging Lindus kwamen bijna 200 mensen af. Het heeft mijn liefhebberij voor geschiedenis een boost gegeven. Met het het Liemers Museum werk ik op diverse fronten samen. Twee voorbeelden? Ik bedacht de online rubriek ‘Schatkamer van de Liemers’ waarin we met een vlog (die ik zelf maak) en artikelen de nog onbekende geschiedenis van de regio induiken. Door steeds een kijkje in het depot te nemen en iets uit te lichten. Daarnaast breng ik de rijke geschiedenis van sigarettenfabriek Turmac in verhalen tot leven. Medio 2021 volgt de presentatie!

Sinds 2016 maak ik deel uit van het projectteam van de regiocampagne De Liemers Helemaal Goed. Met als doel de Liemers als regio op de kaart te zetten. In 2020 volgde ik Rabobank-directeur Jan Ummenthum op als voorzitter van De Liemerse Uitdaging.

Verder zet ik me in voor diverse verenigingen.

Ik doe vooral dingen die ik leuk vind!

Sjoerd Geurts